Aankomst - Reisverslag uit Bikāner, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Bikāner, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg iris

06 Juli 2014 | India, Bikāner

Lieve allemaal,

Gisteren zijn wij helemaal veilig aangekomen in Delhi! Onze vlucht naar Moskou (waar we moesten overstappen) had wat vertraging waardoor het erg spannend werd of we het vliegtuig naar Delhi zouden halen. Na het hele vliegveld in Moskou tijdens onze rensessie te hebben verkend konden we gelukkig het vliegtuig nog in. Negen vlieguren na ons vertrek in Amsterdam Stappen we uit in India. Onze prive chauffeur Babu stond al klaar waardoor we meteen in de auto konden stappen. Het tweede deel van de reis: zo'n tien uur rijden naar bikaner. Terwijl de landschappen zich extreem afwisselden (drukke stad delhi, kleine dorpjes, kantoren van grote bedrijven, woestijn etc) wisselde bij ons elke mogelijke houding op de achterbank af. Wanneer we onze handen tegen het raam van de auto hielden voelden we de verschrikkelijke warmte van buiten. Lang lève de airco!! Onderweg aten we onze eerste naanbroden en zagen we veel koeien (op de weg jà), apen en kamelen. Die avond reden we het landgoed op van het hôtel waar we die nacht verbleven: the laxmi niwas palace. Wauw, wat een prachthotel! We kregen bloemenkransen om gehangen en werden begeleid naar onze kamer het voelde alsof we in een sprookje waren belandt. We genoten van het uitzicht dat we vanaf het dakterras zagen en namen een duik in het zwembad. Om 19.00 stond Babu alweer klaar om ons naar een restaurantje te brengen. We hebben heerlijk gegeten en Wilden nog snel Ben slapen voor we de voetbal wedstrijd gingen kijken (hier om 01.30). Midden in de nacht maakte Luca mij wakker: we hadden het grootste deel van de wedstrijd al gemist. Snel de tv aan. 80e minuut en nog 0-0. Wat fijn dat we het mooiste deel wel hebben gezien!! Zodra de gehele wedstrijd was afgelopen doken wij snel weer ons bed in. Het plan was om vroeg op te staan zodat we nog even een duik konden nemen, maar voor de tweede keer in één nacht wisten wij ons weer te verslapen. Snel onze spullen inpakken en weer de auto in naar de volgende bestemming: jaisalmer.

Liefs iris

• 06 Juli 2014 - 11:55

Yvonne:

Wat leuk toch een blog!! Geniet lekker daar.

• 06 Juli 2014 - 14:05

Monique:

Klinkt goed allemaal Wat heerlijk dat jullie de eerste nacht zo`n prachtig hotel hebben doorgebracht. Heel goed gedaan ! Nu naar Jaisalmer .Ben al benieuw naar jullie verhalen. Geniet stoere meiden !

• 06 Juli 2014 - 15:07

Hanneke & Theo:

Hoi Iris, We gaan je weer volgen bij dit nieuwe avontuur. We wensen je een mooie en inspirerende reis!