jaisalmer , woestijn - Reisverslag uit Jaisalmer, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu jaisalmer , woestijn - Reisverslag uit Jaisalmer, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu

jaisalmer , woestijn

Blijf op de hoogte en volg iris

08 Juli 2014 | India, Jaisalmer

Lieve allemaal,

De reis naar jaisalmer bestond uit zo'n zes uur rijden door de woestijn. Het verder we kwamen, hoe meer er groen afnam. We zagen tijdens de rit veel dieren zoals kamelen en koeien (beide wild!) en vooral heel veel zand. Ook kwamen er aardig wat dode dieren voorbij en vrachtwagens waar niet veel meer van over was. Aan het eind van de middag kwamen we aan in Jaisalmer, valk bij de grens met Pakistan. We brachten onze spullen naar Bharat villas, wat ons hôtel voor die nacht zou zijn. Een prima hotel met uitzicht op het fort. Na het hotel te hebben verkend besloten we het dorpje te verkennen. Een heel slecht plan vanuit financieel opzicht. Opweg naar het fort kwamen we langs veel winkeltjes met prachtige spullen. Onze handen vulden zich met tas na tas. Ondertussen beklommen we het fort waar we vanaf de top een prachtig uitzicht hadden over de stad. Ik heb er een aantal kinderen armbandjes gegeven die Dinvy (oppaskindje) had gemaakt. De kinderen waren er erg blij mee en wilden ook allemaal op de foto met ons. Toen het begon te schèmeren zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben daar gegeten.
Die nacht, terwijl we nog net wakker waren, werd er op onze deur geklopt. Verschrikt schoten we overeind en waren we klaar wakker. Toen ik uit het raam keek stopte er net een auto voor het hotel waar een Man uitstapte die dronken Leek te zijn. Hij bleef maar op de deur van de ingang van het hotel kloppen en schreeuwen dat hij naar binnén wilde. Na een lange Tijd werd hij binnengelaten. Pas toen we andere toeristen in het hotel hoorden praten durfden we weer te gaan slapen. De volgende dag zijn we nogmaals het fort opgegaan en hebben we veel winkeltjes bekeken. Na wat op het fort te hebben gegeten stapten we de auto in om verder de woestijn in te gaan. Aan het eind van de middag kwamen we bij de plek waar kamelen voor ons klaarstonden. Vrijwel meteen stapten we allebei op een kameel waarmee we een aantal uur door de woestijn zouden trekken. Hierbij zagen we veel kamelen, geiten, pauwen, roofvogels en antilopes. Vanaf een hoge zandhoop hebben we de zonsondergang bekeken. Hierna keerden we terug naar het beginpunt waar er eten klaarstond en muziek werd gemaakt. We hadden de keuze om in een hutje in de woestijn te slapen of in de woestijn zelf. Wij kozen het laatste. Op een kar, getrokken door een kameel, verdwenen we weer verder de woestijn in. De maan gaf opvallend veel licht en de sterrenhemel was prachtig. Er waren op de kar bedjes meegnomen die op het zand werden gezet en wij de nacht op zouden doorbrengen. Pas laat vielen we in slaap. De volgende ochtend werden we vroeg wakker gemaakt om de zonsopgang te kunnen zien. De eerste zonnestralen die de woestijn verlichtten was een prachtig gezicht. Terug op de kar gingen we weer naar het beginpunt waar we ontbeten en weer in de auto terug naar Jaisalmer.

Elke dag verlies ik weer een stukje van mijn hart aan dit land. Ik voel me hier zó op mijn plek dat ik betwijfel of vijf weken lang genoeg is. Ik ga proberen deze blog bij te houden, maar het zal een beetje simpel geschreven blijven. Ik wilde eerst geen blog bijhouden om het ´moet-gevoel' te veŕmijden maar vind het toch wel erg leuk om jullie op de hoogte te houden. Ik wil dus alleen niet teveel tijd eraan kwijt zijn, vandaar dat de schrijfstijl nogal simpel zal blijven. Ik hoop dat jullie het alsnog leuk vinden om te lezen!

Liefs iris

  • 08 Juli 2014 - 13:33

    Papa:

    Lieve Iris, wat geweldig! Zo ontzettend fijn om af en toe wat van je te lezen. Het mag heel simpel (maar dat is het nog lang niet) maar lees graag af en toe wat over je avonturen. Je hebt in een paar dagen al weer zoveel beleefd! Toppie, toppie en nog eens toppie! Liefs papa.

  • 08 Juli 2014 - 13:57

    Lisanne:

    Lieve ies en luc,
    wat een mooie verhalen!! Zo vet dat jullie midden in de woestijn hebben geslapen!! Sliepen jullie daar alleen? Ik ben super benieuwd naar de rest van jullie verhalen die mij beetje bij beetje erg jaloers maakt op jullie reis ;p. Veel plezier lieverds!
    Liefs Lisanne
    Ps succes met alle bagage bij de binnenlandse vluchten xD

  • 08 Juli 2014 - 15:11

    Monique:

    Lieve Iris en Luca
    Wat een geweldige ervaring hebben jullie gehad.Iris Ik snap dat het niet helemaal in woorden weer te geven is wat je beleeft (dat gevoel ken ik ook) maar het is voor ons heerlijk te lezen wat je schrijft in je blog en ik geniet met je mee . Fantastisch meiden dat jullie het leven vieren

  • 08 Juli 2014 - 15:30

    Lydwine:

    Ha Iris, wat gaaf allemaal. Ben ook ooit in jaisalmer geweest en toen drie dagen een kamelentocht gemaakt. Dus ik begrijp je een beetje :) geniet ervan dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaisalmer

India

Vijf weken rondreizen door India

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Nederland

08 Augustus 2014

Munnar, Kochi, chennai, havelock & Delhi

27 Juli 2014

Varkala, Thekkady

21 Juli 2014

Mumbai, Kochi & Varkala

17 Juli 2014

Delhi, Varanasi
iris

Actief sinds 13 Juli 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 24402

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

India

11 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Filipijnen

17 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Bosnië en Herzegovina

14 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Ghana

Landen bezocht: