Jaisalmer, Jodhpur & Jaipur - Reisverslag uit Bani Park, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu Jaisalmer, Jodhpur & Jaipur - Reisverslag uit Bani Park, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu

Jaisalmer, Jodhpur & Jaipur

Blijf op de hoogte en volg iris

11 Juli 2014 | India, Bani Park

Lieve allemaal,

Eenmaal terug in Jaisalmer hebben we voor de laatste keer langs de leuke winkeltjes gelopen. We zijn vroeg gaan slapen omdat de de volgende ochtend vroeg naar Jodhpur vertrokken. In Jodhpur aangekomen gingen we langs het ford, wat meer toeristisch is Dan in Jaisalmer. Vanaf het Ford kijk je op de blauwe Huisjes van Jodhpur. Het blauw was alleen amper terug te vinden toen we langs de Huisjes reden. Ons verblijf in Bishnoi villages camp and resort was ongeveer een half uur rijden van Jodhpur. Het was een mooie plek, maar wel erg warm. We besloten om een emmer met water te vullen en deze buiten over ons heen te gooien. Dus hup: bikini's aan! We deden dit wel in een hoekje achter ons hutje, want ja, als ze hier al opkijken van blote schouders en knieen Dan zullen westerse meisjes onverwachr in bikini al helemaal shockerend zijn. Voor de wedstrijd (hier weer om 1.30) zijn we nog even gaan slapen. In het gezelschap van gekko's hebben we vervolgens naar ons elftal gekeken. Elke keer wanneer we vertellen dat we uit Nederland komen krijgen we complimenten over ons voetbalspel en beloven ze Nederland te supporten en voor ze te bidden. Helaas zonder veel succès deze keer...

De volgende dag bracht Babu ons naar een hotel met zwembad, waar we een dagje konden relaxen. Of Nouja relaxen... We hadden het de hélé dag maar druk met insmeren, water drinken en baantjes trekken. Aan het eind van de middag hebben we op straat nog wat boodschappen gedaan en zijn toen terug gegaan naar het resort.
De volgende ochtend stapten we alweer vroeg in de auto naar onze volgende bestemming: Jaipur. Onderweg zagen we een stoet mannen, waarvan de voorste een baby, gewikkeld in doeken, droeg. Het was de begravenis van het baby'tje. Babu vertelde ons dat in India alleen mannen bij begravenissen zijn.
Ook zagen we onderweg een practig beschilderde olifant. Het landschap werd steeds bebouwder en we zagen zelfs een MacDonalds! Inmiddels zijn we aangekomen in ons hotel in Jaipur: Sajjan. Een erg mooi hotel mét zwembad :)

Liefs iris

• 12 Juli 2014 - 00:27

Monique:

Je moeder is zo trots op jou

• 12 Juli 2014 - 19:21

Monique:

Echt fijn dat we zo een beetje met jullie mee kunnen leven.
    Morgen naar Agra (schreef bijna Accra !!) en dan naar de Tai Mahal.
    Raak er emotioneel van dat jij daar straks ook zal lopen.
    Geweldig ! Geniet meiden !

• 12 Juli 2014 - 22:51

Yvonne:

Hi Iris,

Zo leuk om mee te lezen en zo je reis mee te beleven. Wat hebben jullie al veel gedaan? Ben erg benieuwd naar je foto's straks. Geniet vooral en groeten aan Luca.