Varkala, Thekkady - Reisverslag uit Thekkadi, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu Varkala, Thekkady - Reisverslag uit Thekkadi, India van iris Nijs - WaarBenJij.nu

Varkala, Thekkady

Blijf op de hoogte en volg iris

27 Juli 2014 | India, Thekkadi

Lieve allemaal,

In Varkala hebben we even lekker kunnen bijkomen van alles wat we hier al hebben meegemaakt. We verbleven in Thiruvambadi Beach Retreat. Prima hotel met zwembad :) Ook zaten we valk bij de zee, deze was alleen te woest om ik te zwemmen; hoge golven en een zeer sterke stroming. Wel genoten we bij elke maaltijd van het uitzicht op zee. Elke avond kwam het met bakken uit de lucht en viel regelmatig de stroom uit, maar overdag was het erg lekker weer!
Internet had bij mij de indruk gewekt dat Varkala vol zat met toeristen, maar er was bijna niemand te bekennen. Wat meer toeristen Dan we tôt nu toe hadden meegemaakt, maar het bleef bij een handjes vol.
Na drie nachten in Varkala zijn we met de trein terug naar Kochi gegaan. Hier hebben we de rest van de bagage opgehaald en zijn we in de auto naar Thekkady gestapt. Via little flowers homestay hebben we weer voor een paar dagen een taxichauffeur geregeld. We reden door de bergen met vele theeplantages (erg mooi gezicht!) en afgronden.. Alleen daarbij hield ik al mijn hart vast, maar toen het ook nog eens donker en mistig werd en het keihard begon te regenen vond ik het zéker niet meer grappig. Wanneer we plaatselijke bussen door de haarspeldbochten zagen hobbelen op hun ongelijke wielen waren we maar al te blij dat we niet met de bus waren gegaan.
Gelukkig zijn we die avond helemaal heelhuids aan gekomen bij Green View, ons hotel in Thekkady.
De volgende dag zijn we naar een olifanten verblijf geweest waar we een dagprogramma hebben gedaan. Eerst maakten we op een olifant een rit door de jungle, toen gingen we naar een theefabriek, daarna gingen we zwemmen bij een waterval, we stopten op een mooi en hoog uitzichtpunt, toen gingen we naar een kruidentuin en tot slot mochten we nog met de olifanten spelen; eten geven, wassen en op hun rug zitten terwijl ze met hun slurf water over ons heengooide. Een drukke, maar superleuke dag!
De volgende dag gingen we bamboo raften. Dat dachten we tenminste. Achteraf kunnen we beter zeggen: een paar uur op hoog tempo door de jungle wandelen. Met drie indiase mannen vertrokken we de jungle in naar het bamboo raften. We moesten eerst twee uur door de jungle lopen, waarbij we continu bezig waren met de bloedzuigers van ons af te slaan. Alle drie de mannen spraken geen Engels, wat nogal onhandig was. Wel zagen we onderweg een aantal aapjes!
Onder het woord 'breakfast' kregen we na deze wandeling tijd om de meegrekregen lunch op te eten, wat wel erg lekkere broodjes waren!
Toen stapten we op een bamboo vlot. Het was een mooi plaatje waar we hebben gevaren, alleen jammer dat het van zeer korte duur was. Het zou kunnen dat we wilde olifanten of tijgers zouden zien, maar zonder een enkel dier te hebben gezien keerden we na ongeveer een kwartier alweer om. Eenmaal terug bij de kant konden we meteen weer de jungle in om de twee uur durende tocht nogmaals te maken. Niet zo'n groot succes.
Terug bij het hotel hebben we wel heerlijk (warm!) kunnen douchen. Het is hier een stuk koeler Dan in het noorden en ook veel regenachtiger. Wel lekker, want in die hitte van het noorden hadden we niet zoveel kunnen doen als nu.
Verder zijn we nog even naar wat winkeltjes geweest, hebben we wat gegeten en heerlijk geslapen en
straks vertrekken we alweer naar Munnar.

Liefs iris

• 27 Juli 2014 - 09:33

Hans:

Fijn Iris, weer zo'n mooi verslag. Jammer dat dat 'bamboo raften' geen succes was. Wat leggen jullie lopend, rijdend, vliegend een afstanden af zeg! Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Liefs Papa.

• 27 Juli 2014 - 10:57

Yvonne:

Wat een prachtige reis. Wat hebben jullie dat ook goed uitgezocht allemaal. Kijk steeds mee op internet waar jullie zijn en verblijven en dat ziet er super leuk uit. Veel plezier nog en geniet vooral. Want straks is het weer back to life back to reality.

• 27 Juli 2014 - 12:34

Mama:

Wat een mooi verslagen weer Iris en ik vind het zo geweldig dat jullie dat allemaal doen Ongeloiflijk wat jullie allemaal meemaken
    Ik heb echt bewondering voor jullie moed en de ervaringen die jullie op doen
    Een dikke knuffel uit Afrika waar we nu ook aaan de Indische oceaan zitten