Afscheid - Reisverslag uit Balut Island, Filipijnen van iris Nijs - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Balut Island, Filipijnen van iris Nijs - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg iris

02 Augustus 2013 | Filipijnen, Balut Island

Lieve allemaal,

We zijn alweer een tijdje verder. Het schrijven van een stukje is er eigenlijk een beetje bij ingeschoten.. Maar ik zal jullie weer even op de hoogte brengen:

Afgelopen weekend zijn we naar het plaatsje tagaytay geweest. We sliepen bij Pina Colina, waar het heerlijk rustig was. Even onze longen vol gestopt met frisse lucht. We zijn vanuit daar een dagje naar ´Lake Taal' geweest. Met een bootje gingen we naar een eiland in het meer , waar nog een actieve vulkaan is. Om bij de vulkaan te komen moest je een hoge berg op. We zagen iedereen op paarden omhoog gaan, maar we hadden gelezen dat het ook te ´lopen ´ (klimmen) was en besloten dat te proberen. De paarden zagen er ook niet echt goed uit en we vonden het zielig om hen ons de Berg op te laten dragen en daarnaast is lopen natuurlijk ook goed voor de benen! Het was prima te doen. Boven hebben we genoten van het mooie uitzicht. Het begon wel weer heel hard te regenen (is ook niet bijzonder hier) en we vonden het toch een beetje eng de berg te voet af te gaan omdat de grond nu heel glad was door de regen. Daarnaast zaten we ook in tijdnood met oog op het vertrek van de boot, waardoor we toch besloten de terugweg te paard te begaan. Met een dubbel gevoel. Maar het was toch wel echt een leuke ervaring!

Deze week hebben we vooral bij de childcare gewerkt. We merken dat de kindjes afgelopen week toch echt meer naar ons toe trokken. Woensdag kwam er ook een dokter langs. De meeste kindjes due er die dag niet waren bleken ziek te zijn. Dat waren juist de kindjes waar we die dag ervoor zo mee waren opgetrokken! Gelukkig kregen we de indruk dat het niet heel ernstig was. Al zullen Die kindjes hier wel wat gewend zijn.

Gisteravond voelde ik me ook niet zo lekker. Terwijl Luca met korte mouwen voor de ventilator lag om het wat koeler te krijgen, zat ik naar haar met twee truien aan. Maar hup een asperientje erin en gaan met die banaan. We zijn toch met Daniel naar een 'uitgaànsplek' geweest en hebben daar gezellig wat gedronken. Ik voel me inmiddels weer kip lekker!

Vandaag hebben we toch al een beetje afscheid genomen van de kinderen. Waarschijnlijk zien we ze alleen nog de dag dat we ook weer het vliegtuig naar Nederland instappen. Heel gek, zo snel alweer. We hebben voor de kindjes van de childcare armbandjes gevlochten, dat vonden ze echt Heel erg leuk! Ook zijn we nog even bij de childcare+ geweest, waar we nog even met de kindjes hebben gespeeld. Daarna zijn we met een zak ballonnen de vuilnisbelt opgegaan, ook een groot succes! Kinderen kwamen echt massaal naar ons toegerend om een ballon te halen. Echt leuk om ze er zo blij mee te zién! We hadden alleen niet alle ballonnen meegenomen (stom!) dus we gaan proberen om op onze laatste dag nog een uitdeelsessie te houden. We hebben vandaag toch zo'n 100 ballonnen weg gegeven.

We hebben net het hele appartement opgeruimd en de koffers ingepakt. Morgenochtend vliegen we namelijk naar Palawan! Na veel moeite hebben we op de valreep een vlucht en het eerste resort voor daar geboekt. De rest boeken we op Palawan zelf. Het schijnt een heel mooi eiland te zijn, dus kom maar op!

Liefs iris

• 02 Augustus 2013 - 22:17

Yvon:

Hi Iris fijn om iets van jullie te horen. Zo te lezen gaan jullie van de hel naar het paradijs. Geniet er heerlijk van.
    Met opa gaat goed. Die woont momenteel in Huis in de Duinen en heeft het er best naar zijn zin.

Dikke zoen.

Yvonne

• 12 Augustus 2013 - 12:53

Monique:

Net je laatste verslag gelezen en ik hoop dat jullie een fijne tijd op Palawan hebben gehad
    Inmiddels weet ik dat jullie alweer in Manilla zijn waar de overstromingen van verleden jaar zijn gelukkig (hoe stom).

Een fijne vlucht morgennacht en laat jullie lekker verwennen door de hollandse stewardessen.
    Super geweldige meiden zijn jullie !
    liefs Monique