Aan het werk! - Reisverslag uit Maytubig, Filipijnen van iris Nijs - WaarBenJij.nu Aan het werk! - Reisverslag uit Maytubig, Filipijnen van iris Nijs - WaarBenJij.nu

Aan het werk!

Blijf op de hoogte en volg iris

20 Juli 2013 | Filipijnen, Maytubig

Lieve allemaal,

Daar ben ik alweer! We hebben onze eerste dagen op het schooltje erop zitten. Donderdag hebben we geholpen op de childcare+. Het ervoer erheen bestond uit een trycicle (een motor met een bakje ernaast waar wij dan in zaten) We hebben de kinderen het liedje 'hoofd, schouder, knie en teen' geleerd. Daarna hebben we allebei nog een boekje in het Engels voorgelezen. Heel erg leuk! Onze taak in de childcare+ zal voornamelijk het op orde brengen van het lokaaltje zijn. Daar zijn we die dag dan ook mee begonnen. Er stonden een paar dozen met speelgoed die mensen hadden toegestuurd, die hebben we uitgezocht. Wat zat daar nog een troep tussen zeg!
Die avond zijn we met Daniel meegereisd maar een van de grootste shopping mall van Azië. Nou, en die is echt super groot! Daniel had er afgesproken met een vriendin en wij zijn eerst bij een pizzeria gaan eten (hallelujah!) en daarna hebben we lekker geshopt! Het deed ons goed om even in een andere omgeving te zijn, al word je wel geconfronteerd met het zeer grote verschil van arm en rijk hier. Het voelde wel heel scheef. Buiten lagen hongerige mensen op de grond te slapen en wij bevonden ons in een heel mooi winkelcentrum. We hebben met Daniel en zijn vriendin nog wat gedronken op een boulevard, dat had net zo goed Spanje kunnen zijn!

Gisteren gingen we weer richting de vuilnisbelt om te werken op de childcare+. Toen we daar aankwamen bleek de elektriciteit niet te werken.. Dat betekend dus dat de ventilatoren niet aankonden. Het was echt verschrikkelijk heet! Ook bij alle kindjes droop het zweet er vanaf. Ze kregen buiten les, waar wij maar bij zijn gaan zitten omdat het echt te heet was om binnen te werken. We voelen ons wel een beetje schuldig dat we niet zoveel hebben gedaan vandaag, maar het was gewoon echt niet te doen.. Ook zijn we nog een uurtje bij de childcare geweest. Kinderen werden daar allemaal eerder opgehaald omdat het in het gebouw te warm voor ze was. We waren zelf ook heel moe van de hitte en hebben 's middags allebei liggen slapen. Daarna was het tijd om spullen in te pakken want, jawel: vandaag gaan we op vakantie! 5.20 stond de taxi voor ons klaar en nu wachten we op het busje dat ons naar de boot zal brengen. Ik ben benieuwd! We gaan lekker een weekendje naar Mindoro, een ander eiland. Daar gaan we even de rust opzoeken en een beetje bij te komen van alle indrukken. Even lekker naar het strand! Ja, heel erg, maar daar zijn we nu al aan toe!

Liefs Iris

• 21 Juli 2013 - 12:47

Monique:

Lieve iris en Luca, ik hoop dat jullie een mooie tropische ervaring hebben daar op Mindoro.
    Het lijkt mij, zo op Google Earth te zien, nog best een pittig eind varen maar ik hoop dat jullie even op adem kunnen komen na alle ervaringen.
    Hier is alles goed, volop zomer en de poezen liggen loom op de bank buiten en Sander is met Leon met de trein naar Wijk aan Zee waar zij bij Leon zijn moeder verblijven.
    Papa en ik genieten hier van de zomer en gaan w.s. lekker uit eten vanavond.
    We leven met jullie mee en vinden jullie super meiden
    Zorg goed voor jezelf ! dikke knuffel

• 21 Juli 2013 - 12:58

Monique:

Wat een toestand met die hitte daar en dan zonder ventilatie.
    Wat zielig voor die kindjes (en voor jullie )
    Hoe is het met het vegetarische voedsel Iris, gaat dat een beetje daar ?

• 21 Juli 2013 - 14:02

Hanneke En Theo:

Het contrast kan bijna niet groter zijn, van de stinkende vuilnisbelt naar Mindoro met zijn mooie "Bountystranden". Geniet er maar van, en we hopen dat de terugkeer naar die andere werkelijkheid soepel verloopt .

groetjes

Hanneke en Theo