De reis kan beginnen! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van iris Nijs - WaarBenJij.nu De reis kan beginnen! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van iris Nijs - WaarBenJij.nu

De reis kan beginnen!

Door: irisnijs

Blijf op de hoogte en volg iris

13 Juli 2012 | Nederland, Hoofddorp

Lieve allemaal,

Toch maar een blog aangemaakt.. Of hij ook helemaal goed bijgehouden gaat worden is nog maar de vraag, want ik wil het niet als een verplichting gaan zien. Maar ik ga mijn best doen!

Morgen is het dan eindelijk zover: mijn vertrek naar Ghana! Afgelopen week nog even als afscheid bij de McDonalds langs geweest, want ja, die zal ik wel even moeten missen..! Ik ben er nu helemaal klaar voor! Het visum is binnen, inentingen zijn gehaald, paspoort is in orde, koffers zijn gepakt, er is geld ingezameld voor het weeshuis (waar ik ook school spullen, spelletjes, ballonnen en nog meer van heb gekocht voor de kinderen in het weeshuis) nog even langs de kapper geweest, mijn rapport opgehaald, ipod nog op het laatste moment laten maken en al van veel mensen afscheid genomen! Of terwijl: ik kan vertrekken!

Morgen vlieg ik om 15.15 Nederland uit om een kleine vier weken te werken in het weeshuis Anja's Childeren's Home, een weeshuis met ruim 20 kinderen dat zich in het plaatsje Banko (Ghana) bevindt. Ik zal overnachten in het Moon and Star guesthouse, met een Nederlandse eigenaresse: Patricia. Dat is toch wel een fijn gevoel! Patricia zou mij morgenavond ook van het vliegveld op komen halen, maar helaas is zij nog herstellende van malaria. Nu komen haar aangenomen zoon Asabere en haar vriendin Toontje, die een guesthouse in Accra (waar ik aankom) heeft. In dat guesthouse zal ik twee nachtjes slapen. Maandag zal ik dan met Asabere vertrekken naar het weeshuis!

Ik heb er enorm veel zin in en het liefst zou ik nu meteen naar Schiphol rijden om te vertrekken! Maar helaas, ik moet nog heel eventjes wachten!

Liefs Iris


  • 14 Juli 2012 - 07:22

    Sandra Louter:

    Lieve Iris, helaas gaan wij het grootste deel op vakantie, dus kunnen je hier niet volgen,maar zullen zeker aan je denken. ik hoop dat je een hele bijzonder tijd hebt in Ghana. en als wij terug zijn, ga ik alles eens nalezen/kijken. maar we willen ook alles van jou horen! probeer te genieten van deze speciale reis!
    liefs san en de mannen

  • 14 Juli 2012 - 16:31

    Yvonne:

    Hi Iris heb je een goede vlucht gehad? Ben reuze benieuwd naar je verhalen.

  • 14 Juli 2012 - 19:18

    Silvia:

    Hoi Iris,
    Als het goed is ben je er nu wel.....ben zo benieuwd.
    We hopen gauw wat van je te horen, wel erg leuk als je dit een beetje bij houdt!!!! Geniet van je tijd daar dikke xxx van ons

  • 14 Juli 2012 - 19:18

    Silvia:

    Hoi Iris,
    Als het goed is ben je er nu wel.....ben zo benieuwd.
    We hopen gauw wat van je te horen, wel erg leuk als je dit een beetje bij houdt!!!! Geniet van je tijd daar dikke xxx van ons

  • 15 Juli 2012 - 08:05

    Anne (moeder Sioned):

    Jeetje,nat een een supergave uitdaging zeg. Ik heb bewondering voor je. Ik hou je blog zeker in de gaten. Heel veel succes!!

  • 15 Juli 2012 - 20:08

    Monique Nijs:

    Hoi lieve Iris, we hopen dat het je goed gaat . Wat zal je veel meemaken

  • 16 Juli 2012 - 18:38

    Annemieke:

    Hoi Iris, ben erg benieuwd hoe je eerste dagen en nachtjes zijn geweest in Ghana! Wat zal je al een hoop indrukken hebben opgedaan. Geniet ervan en maak heeel veel foto's! Liefs uit Haarlem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

iris

Actief sinds 13 Juli 2012
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 24492

Voorgaande reizen:

04 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

India

11 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Filipijnen

17 Februari 2013 - 21 Februari 2013

Bosnië en Herzegovina

14 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

Ghana

Landen bezocht: