Kumasi, vertrek van Rolf & de computers - Reisverslag uit Banko, Ghana van iris Nijs - WaarBenJij.nu Kumasi, vertrek van Rolf & de computers - Reisverslag uit Banko, Ghana van iris Nijs - WaarBenJij.nu

Kumasi, vertrek van Rolf & de computers

Door: irisnijs

Blijf op de hoogte en volg iris

18 Juli 2012 | Ghana, Banko

Lieve allemaal,

Gisteren ben ik met Patricia, Asabere, Natasja en Rolf in Kumasi geweest. Een stad die minder druk is dan Accra, maar wel veel drukker dan Banko. Natasja, Rolf en ik hebben allemaal geld ingezameld voor de kinderen hier. Van dat geld hebben we een deel bijelkaar gelegd en daarvan hebben we twee computers gekocht voor een schooltje in het dorpje naast Banko waar een ICT lokaal was zonder computers.
’s Avonds kregen we de leuke verassing dat bleek dat Rolf vandaag moest vertrekken. Hij heeft de hele tijd gedacht dat hij vrijdag terug naar Nederland zou vliegen, maar Patricia keek het gister (gelukkig!) nog even na, en zijn vlucht bleek vanavond te zijn. Dus we zijn gisteravond nog even snel naar het weeshuis gegaan zofdat nog even Rolf afscheid kon nemen.
Vanmorgen hebben we eerst met zijn allen de computers naar het schooltje gebracht. De directeur was er heel blij mee en had er geen woorden voor! Iedereen die een bijdrage heeft geleverd dus heel erg bedankt! Ongelovelijk hoe blij ze er hier mee zijn!

Na het brengen van de computers, hebben we afscheid moeten nemen van Rolf. Samen met Natasja was hij bezig met een wereldkaart op de muur van het ICT lokaaltje te schilderen. Ik heb vanaf vanmorgen dus maar zijn taak over genomen, een nog best pittig werkje!
Verder heb ik de hele middag in het weeshuis doorgebracht: spelletjes gespeeld, boekjes gelezen en geknuffeld met de kindjes. De eerste twee tekeningen heb ik al in ontvangst mogen nemen!
De meeste dagen zullen er zoals vandaag uitzien: ’s ochtends werken aan de landkaart en ’s middags naar het weeshuis toe. Heel erg leuk, maar het zorgt er ook voor dat als ik ’s avonds eenmaal in mijn bed lig, ik ook gelijk als een blok in slaap val! Misschien vanavond er maar lekker optijd proberen in te duiken…!

Liefs Iris

• 18 Juli 2012 - 20:27

Monique:

Hoi Iris, wat hebben jullie veel gedaan en wat fijn dat jullie 2 computers hebben kunnen aanschaffen. Wat zal het raar zijn dat Rolf zo plotsling moest vertrekken. Het regent hiet pijpenstelen. Lotte miauwt omdat het veel te nat is aan de andere kant van de deur. Het regent hier nml. pijpenstelen. veel liefs

• 18 Juli 2012 - 20:34

Yvonne:

Hi Iris,

Even een vraagje hebben die schooltjes ook internet?
    Leuk dat je ons zo op de hoogte kunt houden.

Veel liefs Yvonne

Ps had je al gehoord dat het hier pijpenstelen regent ;)

• 18 Juli 2012 - 21:32

Sander:

hooi zusje,

fijn dat je het naar je zin hebt daar:) trouwens Yvonne, als ze geen internet heeft, hoe wil ze dit dan online zetten?);)

trouwens, wist je al dat het hier pijpenstelen regent?!

• 19 Juli 2012 - 07:20

Ada:

Hoi Iris,

Leuk om op deze manier te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen omdat ik bij Ilse in Botswana ben geweest.

• 19 Juli 2012 - 13:24

Rianne:

Gelukkig heb je heel erg hard kunnen oefenen op een landkaart tekenen haha! Is het toch nog ergens nuttig voor geweest! Maar klinkt super leuk allemaal! Ben benieuwd naar je volgende verslag! :)

Geniet ze!
    Liefs!

• 19 Juli 2012 - 17:05

Niels,sandra En Kids:

lieve Iris, wat mooi dat je zo'n mooi geschenk heb kunnen geven aan het schooltje!
    je hebt in ieder geval geen tijd om je te vervelen als ik t zo lees, leuk dat je deze stukjes schrijft, hou t vol.

oja t regent hier........maar dat wist je al ;-)

dag lieve iris, slaap lekker

• 19 Juli 2012 - 19:17

Hanneke &Theo:

Hi Iris,

Je begint al aardig in een ritme te komen (incl. bloggen ;-) en je draai te vinden. Je lijkt niet veel last te hebben van een cultuurshock.
    Wat mooi dat je met het in Nederland ingezamelde geld zo direct aan ontwikkelingshulp kan doen. Zal je toch best een beetje trots op zijn. En terecht ! We zijn benieuwd naar het vervolg maar zien ook wel dat je dagen al aardig gevuld zijn.
    update: het is hier al een uur droog !

groetjes van ons

• 02 Augustus 2012 - 15:09

Iris Nijs:

Hoi Von, er is daar geen internet hoor! Een computer opzich is daar al heel wat..! Maar wie weet, een leuk klusje voor de volgende vrijwilligers?

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties, echt superleuk om het te lezen!
    Tot snel weer iedereen!
    Liefs Iris