Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Pansol, Filipijnen van iris Nijs - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Pansol, Filipijnen van iris Nijs - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg iris

13 Juli 2013 | Filipijnen, Pansol

Lieve allemaal,

Met wat stijve schouders, pijnlijke stuitjes en slaapvoeten na een reis van ruim 15 uur zijn we gisteren helemaal veilig aangekomen in Manila! Gelukkig mochten we tijdens de tussenstop in Taiwan even een rondje lopen op het vliegveld om het bloed weer een beetje normaal door onze lichamen te laten stromen.
Paul van Young Focus en zijn vrouw Ann zijn ons gisteravond (voor jullie gistermiddag) opkomen halen van het vliegveld en we hebben vannacht bij hun thuis geslapen. We hebben meteen een goed kennis mogen maken met het drukke en chaotische verkeer hier en lang in de file gestaan! Zo konden we wel goed een indruk opdoen, in het donker, van de grote, chaotische en ook wel vieze stad Manila. Maar ook hebben we al kennis mogen maken met de natuur. Paul en Ann wonen in de bergen, omringt door het prachtige groen. Vanaf het balkon zie je alle lichtjes van Manila tussen de bergen door, een super mooi gezicht!

We zitten nu in de auto richting de vuilnisbelt. Een druk programma vandaag, maar daar zullen jullie later een uitgebreid verslag van krijgen! Het begint nu trouwens ook te regenen, ja dat hoort bij een regenseizoen...
De indrukken die ik tot nu toe heb opgedaan bestaan eigenlijk voornamelijk uit herkenning met Ghana: chaos, armoede (tegenover rijkdom), veel mensen en verkeer. Maar vandaag zal ik, denk ik, pas 'echte' indrukken opdoen. Jullie gaan het allemaal lezen!

Liefs Iris

• 13 Juli 2013 - 06:50

Lisanne:

Altijd weer fijn om veilig uitgestapt te zijn :p.
    Dat klinkt nu al als een heleboel indrukken! Mogen
    jullie nu de rest van de tijd bij paul en ann slapen?
    Ben heeeel benieuwd naar jullie verslag over vandaag!!
    Want nu (7u sochtends bij ons) is het al in de middag bij jullie,
    dus zit de kennismaking met het leven op de vuilnisbuilt er al op.
    Liefs.

• 13 Juli 2013 - 14:37

Monique:

Wat een helder en mooie eerste weergave van jullie belevenissen op jullie reis.
    Wat kun je toch mooi schrijven.
    Fijn om te lezen natuurlijk en wat bijzonder dat jullie bij Paul en An in de bergen zijn geweest.
    Heel veel goeds daar en heb zeer veel bewondering voor jou en Luca
    veel liefs mama

• 14 Juli 2013 - 11:37

Janny:

Veel kracht, wijsheid en liefde toegewenst.
    Lieve groet,
    Janny

• 14 Juli 2013 - 21:22

Annemieke:

Fijn te horen dat jullie goed zijn opgevangen na die lange reis. Ben benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen.
    Liefs,
    Annemieke